مد و سرگرمی

مد و سرگرمی

مد و سرگرمی

مد و سرگرمی

طرز تهیه خاگینه با شیره انگور غذای گیاهی تبریزی

مواد لازم برای تهیه خاگینه با شیره انگور :

تخم مرغ  ۱ عدد

آرد  ۱ ق غ

نمک  خیلی کم

برای داخل خاگینه پودر گردو و مقداری زنجبیل و دارچین

نصف استکان شیره انگور +مقداری آب برای رقیق کردن شیره

,آشپزی,آشپزی با مرغ,آشپزی ساده

دستور تهیه خاگینه تبریزی با شیره انگور :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی ما تخم مرغ را همراه با نمک و آرد مخلوط می‌کنیم یک تابهٔ تفلون در ابعاد متوسط را بر روی حرارت ملایم اجاق گذاشته و گرم می‌کنیم حالا مقداری روغن کف تابه ریخته و مخلوط تخم مرغ را درون تابه می‌ریزیم زمانی که مواد ما پخته و پف کرد اجاق را خاموش می‌کنیم در مرحله بعدی مقداری شیره انگور را روی خاگینه می‌ریزیم و در مرحله بعدی به مواد غذایی خود پودر گردو و زنجبیل و دارچین را اضافه میکنیم این مواد را بر روی خاگینه ریخته حالا باید خاگینه را رول کنیم حالا زمان آن است که بقیهٔ شیره انگور را روی سطح خاگینه بریزیم پس از آن خاگینه را روی شعلهٔ ملایم قرار میدهیم تا شیره کاملا به خورد خاگینه بره نکته مهم : در این زمان باید با قاشق از شیره روی خاگینه ریخته و دو الی سه بار غذا را بچرخانید تا شیره به خورد کل خاگینه برهحالا غذای شما آماده سرو شده است و با مقداری پودر نارگیل میتوانید غذای خود را تزیین نمایید .

دستور پخت و طرز تهیه کوکو بادمجان سرخ شده مجلسی خوشمزه

 با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدا به این نکته توجه نمایید که برای خرید بادمجان باید رنگ بادمجان تیره باشد که نشانع شیرین بودن بادمجانها میباشد ، پس از شستشو پوست بادمجان ها را کنده و در تابه برای مدت کوتاهی سرخ می‌کنیم . پس از انجام این کار آنها را خرد کرده و درون یک ظرف مناسب له می‌کنیم . پس از آن تخم مرغ و نمک و فلفل و زردچوبه را به بادمجان ها اضافه کرده و خوب هم می‌زنیم . در یک ماهی تابه‌ مناسب روغن را داغ نموده و کلیه مواد را داخل تابه خالی ریخته و مشغول سرخ کردن مواد میشویم . بخوبی مواد را پشت و رو کرده و دوطرف آنرا سرخ میکنیم . بهتر است درب تابه را ببندید تا بادمجان ها کاملا مغز پخت شوند . اکنون کوکو شما آماده سرو میباشد .

طرز تهیه کوکو بادمجان سرخ شده

دستور پخت و طرز تهیه نرگسی اسفناج خوشمزه غذای شمالی با سیر

طرز تهیه نرگسی اسفناج خوشمزه

نرگسی اسفناج,نرگسی اسفناج خوشمزه,نرگسی اسفناج با پنیر,نرگسی اسفناج رژیمی,نرگسی اسفناج هانی شف,نرگسی اسفناج با سیر,نرگسی اسفناج با قارچ,نرگسی اسفناج با لپه,نرگسی اسفناج و قارچ,تهیه نرگسی اسفناج,تهیه نرگسی اسفناج خوشمزه

نرگسی اسفناج,نرگسی اسفناج خوشمزه,نرگسی اسفناج با پنیر,نرگسی اسفناج رژیمی

مواد لازم برای تهیه نرگسی اسفناج با سیر :

اسفناج >>> نیم کیلو

پیاز >>> ۱ عدد

سیر >>> ۱ حبه

تخم مرغ ۲ تا ۳ >>> عدد

نمک و فلفل >>> به مقدار لازم