مد و سرگرمی

مد و سرگرمی

مد و سرگرمی

مد و سرگرمی

طرز تهیه خورشت مرجو خورش عدس طالقان

طرز پخت مرجو خورشت طالقان :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما پیازها رو خلال میکنید و پس از آن با زرچوبه داخل تابه با روغن داغ ریخته و تفت میدهید تا طلایی رنگ شود. حالا نوبت آن رسیده که گوشت را اضافه کنید ، شما میتوانید رب را هم در همین لخظه به گوشت اضافه کنید تا تفت بخورد و رنگش زیباتر شود . زمانی که رنگ گوشت شما تغییر کرد ، آب را به ظرف اضافه نمایید و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا نیم پز شود. در طول این مدت زمان شما عدس‌ها را میخیسانیم و بعد از آن سیب زمینی را هم خرد کرده . حالا میتوانید سیب زمینی و عدس را هم به مرجو خورشت اضافه کنید در مرحله بعد نمک و ادویه‌ها و ربرا اضافه میکنید . آلو و زعفران و آبغوره را اضافه را هم فراموش نکنید بعد از اضافه نمودن این مواد اجازه میدهیم خورش خوب جا افتاده شود . غذا را در یک سینی زیبا کشیده و پیاز داغ روی آن می‌ریزیم . اکنون مرجو خورش آماده سرو میباشد .

مرجو خورش

طرز تهیه غذای خورش گل در چمن گیلانی محلی

طرزتهیه خورشت گل در چمن :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما گوشت را پس از شست شو و قطعه قطعه کردن درون تابه ریخته و با مقداری روغن سرخ می‌کنیم پس از انجام این کار دو سه لیوان آب را به گوشت اضافه نموده بر روی حرارت ملایم اجاق قرار داده می‌گذاریم تا بپزد. وقتی که گوشت شما کاملا پخته شدو آبش درون ظرف کم شد پاچه باقلای تازه ای را که از قبل تهیه نموده ایم را از دوپوست جدا کرده پس از آن بسراغ شوید رفته و پس از تمییز کردن ریز خرد می‌کنیم. حالا نوبت آماده کردن سیر میباشد سیر را هم پوست کنده و خرد می‌کنیم . حالا تمام موادی را که آماده نموده ایم (پاچه باقلا و شوید و سیر و زردچوبه ) را در مقداری روغن سرخ میکنیم این مواد را به گوشت پخته شده اضافه می‌کنیم و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز  می‌گذاریم تا خورشت گل در چمن ما جا بیفتد. در مرحله آخر و هنگامی که خورشت جا افتاده شد تخم مرغ را هم در آن شکسته و صبر میکنیم تا ببندد . به غذا نمک و فلفل را اضافه کرده و آنرا از روی اجاق برمیداریم. توجه داشته باشید که حرارت بالا و یا مدت زمان پخت طولانی باعث له شدن باقالی های خورشت شما خواهد شد .

گل در چمن گیلانی

طرز تهیه خورش هویج و پسته غذای محلی سمنانی

طرز تهیه خورش هویج و پسته سمنانی :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما هویج‌ ها را پس از شست شوی مناسب پوست بگیرید و بصورت نگینی خرد نمایید حالا هویج ها را در مقدار کمی روغن ریخته و سرخ کنید . سینة مرغی را که آماده نموده اید در اندازة و ابعاد خورشتی خرد کنید و با پیاز داغی که در اختیار دارید سرخ کنید , حالا تمام موادی را که داریم ( هویج، زعفران، نمک، فلفل، شکر و آب غوره ) را به گوشت اضافه میکنیم . مواد را بر روی حرارت ملایم اجاق قرار میدهیم بعد از اینکه چند جوش خورد خورش هویج و پسته ما آماده شده است و برای تزیین آن باید از خلال پسته استفاده کنیم . برای بهتر شدن و رعایت اصول سنتی برای پخت این غذا بهتر است برنج را با روغن حیوانی دم کرده و همراه با خورش مخصوص سمنانی ها سرو کنید. نکته: ۱) غذای، مخصوص شهر دامغان است. ۲) غذا را با گوشت شتر مرغ هم می‌توان پخت.

خورش هویج و پسته

دستور پخت و طرز تهیه قیسی پلو غذای محلی اردبیل

دستور پخت و طرز تهیه قیسی پلو غذای محلی اردبیل

قیسی پلو,قیسی پلو اردبیل,قیسی پلو,قیسی پلو اردبیلی,قیسی پلوی اردبیلی,قیسی پلوی اردبیل,قیسی پلو غذای محلی,قیسی پلو با گوشت,قیسی پلو با مرغ,قیسی پلو مجلسی,طرز تهیه قیسی پلو اردبیلی,طرز تهیه قیسی پلو اردبیل,دستور پخت قیسی پلو اردبیل

قیسی پلو , قیسی پلو اردبیل , قیسی پلو , قیسی پلو اردبیلی

مواد لازم برای تهیه قیسی پلو با گوشت :

روغن : ۳ قاشق سوپخوری

قیسی : یک فنجان

نمک، فلفل : به مقدار دلخواه

جوز هندی : نصف قاشق چایخوری

برنج : ۵۰۰ گرم

گوشت : ۵۰۰گرم

آب : دو لیتر

دارچین : یک قاشق مرباخوری

کره آب شده : نیم فنجان

طرز تهیه و پخت بیفتک سیب زمینی و گوشت

طرز تهیه بیفتک گوشت چرخ کرده :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما گوشت را باید به اندازه کف دست بریده و پس از آن گوشت را ورقه ورقه کنید پس از انجام این کار با تیزی یک کارد آشپزخانه روی آن بزنید تا صاف و نرم شود . گوشت را همراه با مقداری روغن بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و کمی سرخ کنید . پیازها را پس از خرد کردن سرخ کنید و همراه با یک لیوان آب با گوشت‌ها درون قابلمه بریزید و روی حرارت بسیار کم بگذارید تا مدت زمانی که گوشت بپزد. بعد از گذشت مدت زمان یک ساعت نمک، فلفل و برگ بو را هم به گوشت اضافه نمایید . توجه داشته باشید اگر گوشت شما در این مدت نپخته بود، دوباره یک لیوان آب بریزید و با حرارت کم گوشت را بپذید . رب گوجه فرنگی را هم با مقداری کره سرخ کنید و در پایان کار روی گوشت بریزید . سیب زمینی‌ها را پس از پخته شدن در کمی کره سرخ کنید و دور بیفتک که در دیس کشیده‌اید، بچینید. حالا غذای شما آماده سرو شده است امیدواریم مورد پسند شما قرار گرفته باشد .

بیفتک سیب زمینی